Hoe studentenondernemers gebruik maken van gunfactor om hun bedrijf onder aandacht te brengen

29-03-2019

13.45

Aula

With a little help from my friends

M.J. Haring

prof.dr. T. Elfring

School of Business and Economics

Economie

Promotie

Hoe zetten studentenondernemers hun sociaal netwerk en dat van hun werknemers in om hun bedrijf succesvol te maken? Martin Haring onderzocht dit de afgelopen tien jaar. Hij constateert dat de universiteit een rol kan spelen bij het introduceren van studenten bij diverse partijen, en de gelegenheid kan scheppen om studenten tijdens hun studie zowel hun bedrijf te laten opbouwen als hun studie af te ronden.

De afgelopen jaren is de interesse van studenten in ondernemerschap gestegen en zijn universiteiten en hogescholen op zoek gegaan naar mogelijkheden om te voorkomen dat studenten met succesvolle bedrijven voortijdig hun studie staken. Haring geeft inzicht in de wegen die studenten bewandelen om andere partijen aan zich te binden en hun bedrijf op te bouwen. Zo zorgen de gunfactor en de durf om om hulp te vragen er voor dat studentenbedrijven opgenomen worden in de vaart der volkeren.

Meer informatie over het proefschrift in DARE